Zet je vensterbank in bloei
VLAM - Groen van bij ons

Vraag van de klant
Bloemen en planten doen het klassiek erg goed bij mensen die in een groene omgeving wonen. Logisch: zij hebben een tuin en in een tuin horen planten en die moet je kopen in een tuincentrum. Doel bereikt. Maar wat met al die (jonge) mensen die in de stad wonen en die zelfs niet weten waar het dichtstbijzijnde tuincentrum is? Zouden we die niet kunnen betrekken in een campagne voor perkplantjes in lente en herfst?
Inzicht
Zeker. We weten over die doelgroep dat ze planten en groen erg waarderen, maar dat die niet meteen bovenaan hun prioriteitenlijstje staan. Terwijl die bloempjes en plantjes hen natuurlijk wél nét de kans geven om te doen waar ze erg veel belang aan hechten: zichzelf uitdrukken. Hun persoonlijkheid in de verf zetten. En zichzelf zo een cadeautje doen. Bovendien hebben al die stadsmensen ook een tuin. Vaak zelfs twee of drie: hun vensterbank.

Campagne
We toverden vensterbanken om tot catwalks en maakten van de bloemen de lente- en herfstcollecties van grote huizen. Verbena, monstera, campanula, viooltjes ... ze zetten je vensterbank in bloei en ze doen jou er goed uit zien. In de krant, online en als preroll op YouTube en nieuwssites.
Resultaten
(too soon to tell)