Zalig om ze bezig te zien

ZOO Planckendael

Vraag klant

We werken voor Planckendael al een tijdje volgens hetzelfde strategische haakje: dat het park de ideale bestemming is voor een dagje dat je plant 'om iemand een plezier te doen'. Je kinderen. Maar ook je lief, of je ouders die graag nog eens buitenkomen met hun kleinkinderen. Of de groep van de jeugdbeweging waar je je voor inzet. Planckendael is daar precies de juiste plek voor.

Dé uitdaging? In dat heel-erg-op-mensen-gericht verhaal af en toe ook gewoon koala's en gibbons tonen. Want als het twintig graden is en een pedagogische studiedag zijn zij het die natuurlijk voor het laatste duwtje naar Muizen zorgen.

Inzicht

Dat je naar Planckendael komt om je kinderen en hun oma bezig te zien, en te genieten van hoe je neefjes met elkaar in de plassen springen, en dat je tegelijk uitkijkt naar hoe de hyena's hun lunch verorberen en naar de capriolen van de pasgeboren leeuwenwelpjes ... dat is eigenlijk twee keer hetzelfde. In beide gevallen laat je je overvallen door de dingen die in Planckendael sowieso gebeuren. En in beide gevallen vind je dat ... zalig.

Campagne

Zalig om ze bezig te zien is een claim die onze doelgroep recht in het hart raakt. Zéker als ze binnenkomt op de gestapelde manier die we hanteren in de video's. Want eerst kleeft dat zinnetje op de lepelaars en de leeuwen en de slingerapen, maar nét daarna ook op spelende kinderen en ijsjes lepelende oma's. En het is dat één-tweetje dat ons allemaal instantly duidelijk maakt waarom we moeten komen: omdat je in Planckendael gelukkig wordt van je entourage gelukkig te zien.

We zochten ons doelpubliek vooral online op, met korte filmpjes als pre-roll en op sociale media. Maar ook outdoor lieten we de boodschap los in onze regio.

Resultaten

Planckendael draait zijn beste voorjaar als het op dagjesmensen aankomt. Daar zit het lekkere weer in de Paasvakantie ongetwijfeld ook voor iets tussen – maar dat vertellen we onze klant niet als we de resultaten presenteren.